E ti, ¿quen vés sendo?

Indixentes vs cultura grega
 

Dirección: Cándido Pazó
Reparto: Marta Ríos, David Creus, María Ordóñez, Artur Trillo, Diego Rey, Rosi Barcala, Gustavo D. Dieste, Zurzo Barcala, Dani Trillo y Toño Casais

La pieza parte del texto escrito por Cándido Pazó, galardonado con cuatro premios en la última edición de los María Casares por “La piragua”, quien también dirige esta pieza.

“E ti de quen ves sendo?” es una comedia basada en el clásico “El Anfitrión” de Plauto que acerca las peripecias de los dioses griegos Júpiter y Mercurio, que se hacen pasar por Anfitrión y Sosia en busca del amor de Alcmena. Talía Teatro cuenta para esta obra con un elenco de diez intérpretes gallegos, entre los que se encuentran Artur Trillo, Gustavo G. Dieste, Toño Casais y Xurxo Barcala.

     Un grupo de sin techo se prepara para representar una versión del Anfitrión de Plauto en un festival organizado en un albergue de acogida. Sin embargo, por un desencuentro con la dirección del centro, acaban organizando los ensayos por su cuenta, para intentar demostrar que son capaces de algo más que vagar sin rumbo por las calles. Así, cada día se reúnen en su escondite, el sótano de un edificio en construcción abandonado, para materializar su propio montaje de la comedia plautina.
Este es el punto de partida de E ti quen vés sendo?, una comedia metateatral que acerca al público a dos mundos tan aparentemente lejanos entre sí como el teatro clásico y la vida en la calle. Sin embargo, el autor latino es todo un exponente del lenguaje popular de su tiempo, lo que hace que el texto sea perfectamente útil para dar voz a un grupo de marginales como los que muestra la obra.
Cándido Pazó, autor del texto dramático, imprime a la representación la ironía y el sarcasmo que suele utilizar en su más conocida faceta como contador de historias.

 

Nota de inicio: dado que la obra fue escrita en gallego, la crítica se hará en ese mismo idioma, no obstante, como siempre, quien quiera leerla en otro idioma, no tendré inconveniente alguno en traducirsela.

 

     Fai moito tempo que non vexo teatro en galego, polo cal produciume unha inmensa Ledicia ver esta obra (a última foi a tamén criticada aquí en Universo de A Comida chinesa), quizáis, eso influe na miña crítica.

    Candido Pazó en un autor e director moi consagrado e do que tiven a oportunidade de ver moitas obras, as cales soese dicir que son comedias, pero, na miña opinión, en realidade iso é un disfrace, porque detrás de todas as situacións cómicas, agachase unha dura realidade (de feito, eu apenas rin, pero a maioría do público sí), cousa que non é unha excepción neste caso (a verdade é que debería cambiar de rexistro, ¡xa está ben de comedias dramáticas!).

     Polo demáis, a obra está escrita con maestría, e dirixida da mesma maneira: dialogos interesantes, situacións cheas de novidade e, pra variar, unha ollada os clásicos, o cal é o ingrediente que consegue unha orixinalidade absoluta, sobre todo pola combinación dos sen teito (o certo é que esta obra é moi axeitada pra esta compañía, polo de “Talía”), consegue por tanto unha obra que paga moito a pena ver.

     Por buscarlle defectos, tamén hai que decir que non acaba de soar crible que uns sen teito estén representando nada menos que teatro clásico, ¡e por enriba grego!, non obstante, o resto das virtudes da obra fannos esquecer ese “gazapo”.

     A producción, pola súa parte, sendo pobre como sucede sempre no teatro galego (non obstante, pra facer bo teatro, non se necesitan fogos artificiais), cousa inxusta en moitos casos, é moi axeitada a pesar de todo, e o único decorado é moi realista e crible, o igual que o vestiario, demostrando que con pouco, podese facer moito.

     Por último está o reparto (no que creo que hay algunha cara da TVG) mellor escollido imposible, e que está brillante por igual cada un nos seus papéis, e se ben é certo, que non acaba de cadrar o feito de que uns sen teito, que supostamente nunca fixeron teatro, sean tan rematadamente bos na interpretación dunha comedia grega; e tamén penso que hai demasiados persoaxes polo que se profundiza menos do que se debería en algúns casos; pero o certo é que a sublime colaboración entre o autor-director e o reparto (que sen dúbida deu os seus froitos) acabará por facernos esquecer eses miudos detalles.

     Así pois, imprescindible pra os seguidores do teatro galego e moi aconsellable pra todos os que queiran ver algo interesante.

 

E ti quen vés sendo
Esta entrada fue publicada en Teatro. Guarda el enlace permanente.

¡Deja un comentario!

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s